Minisemester deluxe.

Har fått mycket gjort idag faktiskt. Sen har jag ju jobbat fyra timmar också. Och nu har vi precis kikat klart en film, 'the book of Eli'.  Riktigt jäkla bra, riktigt snygg film! Hade väntat mig mer action eftersom det var ju ändå Denzel som var huvudperson. Men den var som sagt riktigt bra!


Btw, åter till minisemestern, kanske ska berätta lite vad vi gjorde (: Vi åkte ju på morgonen på tisdagen (vid niotiden) iväg mot Söderhamn, Stenö camping. Var härligt väder. Dock lite för varmt för att åka bil. Men!.. man ska inte klaga!
Vi närmade oss Söderhamn vid elva tiden, jag hade börjat bli rätt hungrig. Hade ätit frukost men min ämnesomsättning är ju helt psycho! Så när vi kört igenom Söderhamn, börjat närma oss Stenö camping, pallade jag inte mer. Sa åt Jonas att stanna på stört på en Ica. Utspelade sig lite såhär: Jag -du måste stanna här på ica och köpa nått åt mig. (Jonas svänger in och stannar) Jag (nu i en toksvetthungerfrossa)  -köp banan och nån choklad så jag får upp energin lite. Jonas -är det inte lite onödigt att köpa choklad, vi är ju snart framme? (Vi skulle nämligen äta lunch på campingen) Jag (som halvligger i framsätet nu i lite smått panik för 'hunger' håller på att gå mot 'död') -ahh, men kan du inte bara köpa det jag säger åt dig att köpa!! Jonas (Säger ingenting, går in och handlar det han blivit tillsagd om) När han sen kommer med det jag beställt (banan och kexchoklad) , trycker jag det i mig fortare än mario på speed!

Efter en sådär två tre minuter, vänds mina smileband uppåt och 'hungersvettfrossan' (som tydligen är ett symptom för mig iaf när jag bli sådärsjukt tokhungrig) is nowhere to be seen! Hallelujah! Jag klarade mig ytterligare fem minuter innan magen började knorra igen men då var vi framme vid mami&papis husvagn så vi kunde luncha lite (: Min hunger är inte att leka me i´ll say!

Efter att vi fyllt energin till max drog vi och kikade på våran stuga och på stränderna runtomkring. Mysigt minsann! Och stugan var ju tokstor, väntade mig nått litet skjul med en säng, nej här fanns det ett litet kök och dusch och hela faderullan (: Najs! Ja och pappa hittade ju ett litet hundgossedjur utanför vår stuga som nån stackars unge säkert tappat, han tog had om djuret och kallade den Frippe (: En liten minigolf hann vi ju också med, ett måste på camping vettni! (:

Till middag blev det grillad kyckling och potatisgratäng, mumma! Sen satt vi ute i solen och sörplade i oss ett gäng glas vin innan vi drog vidare till campingpuben :D Där var ddet galejj med tisdagsquizz (: Om jag minns det rätt hade vi nog mer rätt än fel :D pappa var i rätt rolig form, satt och småfnissade åt sina egna skämt och var allmänt som en liten pojkspoling (: Lillpappsen <3

Vi hade dock fått några feta rökande kärringar i vårat bord så vi ungdomar (jag & Jonas) tog vårat pick och pack och drog till våran stuga efter quizzen var slut. (pallar inte rök BLÄH) När vi kom till stugan kikade vi en serie på datorn och sen gick vi och la oss.

Dagen därpå var riktigt regning så vi stack och kikade på ett flygplansmuseum och sen tog vi en tripp in till Söderhamns centrum. Och än en gång blev jag påmind om hur ku det är att vara mig ibland;  På morgonen åt vi frukost med mor&far sen fixade jag mig lite, vi var påväg ut till museét och jag blev bara helt störthungrig, så inann vi ens kommit ut från campingen fick vi gå och käka något på restaurangen. Vi for på museumet vbar där kanske en timma eller så. Efter det kände jag igen hur energin bara sjönk. In till centrum, köpa en banan och lite dextrosol, promma lite i stan, gå och fika en macka. Jiiz, why? Hatar att vara hungrig all the time. Aja sen for vi hemmåt och åt middag lite senare på restaurangen, innan det spelade vi lite yatzy (:

På kvällskvisten spelade vi även lite kubb (: Vi ynglingar vann, 5-2 ^^ YAY! Och en liten promm till vattnet hann vi med.  Sen var det nog sängen som väntade. På torsdagmorgon begavs det av hem igen. Jag började jobba fyra.

Så det var det, kort fast mysig (:






















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0