Midsommar.

Midsommar, love it! God mat och massa jordgubbar. Det var iaf vad min midsommar bestod av. Var ute i Paharova där Jonas morfars hus står. Det var strålande sol och stekande varmt. NAJS! Dock ett antal knott när på kvällen, då åkte myggsprayen fram minsann. Jag tror inte jag har varit ut såhär mycket på vääldigt länge (: Vi har spelat lite fotboll och kastat freesbee och spelat kubb (: Och när vi satt ute och filosoferade såg vi VÄRLDENS skummaste och äckligaste spindel, fyy tusan! Har fotat ett gäng bilder på den men sitter just nu hos mor & far så jag stoppar in bilderna senare. CRAZY säger jag då, den var knall gul och fet!

Efter att ha varit ute hela dagen blir man ju lätt trött (när man inte är van vid utemiljöer ^^) så vi kröp till kojs vid kanske nio och slog på en serie, Lie to me, men efter att ha slagit på andra avsnittet somnade både jag och Jonas.



Btw så sov vi i en liten skrubb :D hur mysigt som helst.

Idag ahr vädret också varit härligt, fast knotten har varit fler /: Mor & far kom förbi och hälsade på ute i byn, dom hade varit och övernattat i överkalix med husvagnen (: Men vi hade bestämt att vi skulle käka här hemma i Malmberget hos dom idag så vi började dra oss hemmåt vid halv fyra tiden. Påvägen hit såg vi först en älgko som stod på vägen, det är ju inte så ofta, sen såg jag en hare som hade rullande fart i skogen, och sist såg jag en lite groda som hoppade över vägen (: Mycket djurskådningar här vettni ^^

Nu ska vi strax mumsa i oss mer god mat, tjingeling!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0