Nostalgi trip.

 

Ja som sagt var ju jag, Erika och mami ute i Nilivaara här om dagen. Det blev en rejäl nostalgitrip när vi kikade igenom vartenda rum och varje pinal (:





Lilla gillestugan, där har man haft det mysigt, oftast jag och lillkusin Kristin. Moffa satte igång eldstaden så vi kunde grilla godis och äpplen och sen så sov vi där, som ett litet äventyr (:


 



Lekstuga, där har man ju också lekt ett antal gånger, men nu vågar jag inte ens gå in eftersom jag är rädd för spindlar ^^




Härhar vi radion moffa lyssnade på varje dag (: Det roliga är att han slitit bort knappen som man ändrar kanal på eftersom han velade inte att nnån skulle byta från den kanal han hade ^^




Den rackarns kanten, jag slog huvudet i denna en gång, och fick veschta jacket /: Så den aktade man sig för sedan :D




Lilla telefonrummet (: Där bakom skynket gömde jag och Kristin oss när vi lekte tomtenissar, som var tvungen att dricka vatten om någon människa såg oss, och vi pratade 'engelska' typ: tjing kalomba kalpaloska. Eller nått liknande ^^




Det här var ett annat gömställe (: Tänka sig att man rymts två personer där inne ^^




Passade på att fota denna konstnärliga tavla (: Det är min mormor i mitten och min morfar i bakgrunden (;




Älskade Nilivaara bron, här stod alltid mommo och moffa och vinkade hejdå när vi skulle åka hem <3




Erika vela ta en liten bild vid ute grillen, hon har nämligen ett precis likadant foto på sig när hon är tinywiny (:




Sen drog vi vidare till morbror Tord, och mittemot deras hus är ju min mamis mormors gamla hus. Där har man också haft sina små äventyr minsann (:




Vi träffade på denna söta lilla krabat också (; Cutipie!




Erika hittade en huge cykel att cykla på (: Just her size!



Sån faslig utsikt är det ju inte (: Rätt fint faktist! Nilivaara in my <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0