Sundsvall - Gällivare

Jahaja, dagen började med att jag klev upp vid åtta tiden, tooo early, om jag får bestämma. Men it had to be done, skulle ju fixa lite små grejs på möören så. Men jag var ändå klar tidigare än jag trodde, så jag tänkte ju att det var lungt med tiden (vi skulle ju börja bege oss vid tio) meen, tidsoptimist som man är blev det ju ändå senare än vi hade tänkt. eller ja vi var väl ut ur dörren vid tio men sen skulle den ENORMA packningen in och jag skulle ju upp till himlabadet och lämna ett papper till Linda och sen förbi Erika och hämta post. Så kanske vid halv elva var vi nog på vä, jo just det vi var även förbi OK och kollade luften i däcken, sånt där måste göra grejs innan roadtrip. Och på OK började vi ju dagen med en härlig isglass, var ju strålande sol och tokvarmt i bilen så. Men kanske inte den bästa frukosten men men ^^

Sen efter vägen har det blivit mycket musik, lite halvt snoozande (för mig, Jonas körde hela vägen) och rätt mycket filmprat faktist, och om skådisar. (: Kom och tänka på en väldigt ba film jag kollade för ett tag sen 'Into the Wild', riktigt bra faktiskt. Rekomenderar jag verkligen till någon somm vill se ett verklighetsbaserat drama.



Åter till roadtrippen, vi var även förbi Knallen, i like Knallen, man vet aldrig vad man kan hitta där. Och denna gång hittade jag ett par skor (ska stoppa in bild på dom senare) och en födelsedagspresent till min far och Jonas hittade ett par shorts. Längre upp efter vägen såg jag till min förvåning i en hästhage, ja två hästar och två.. wait for it.. lamor. Hm, det har jag nog inte sett förut, men dom såg ut och trivas, gick runt och betade som om dom var två i gänget (: Undra om dom ens vet om att dom är lamor? kanske tror att dom är hästar, who knows?

När vi kom ännu högre upp kände man lukten av Piteå, eller ja Munksund, whäk! Så då blev det den 'obligatoriska' hålla-näsan-biten därigenom. ^^ När vi var kanske två timmar bort från Gällivare började uttråkheten slå till rejält och vi kom på några ord lekar att leka, när det var två mil kvar så hade lekarna utvecklats till vad-låter-jag-som-nu-leken, jag kan ju förtälja att då var både jag och Jonas rätt uttråkade och trött och vimsiga deluxe. Jag körde tandläkarborr, epatraktor, tåg, sågklinga och lite annat. Jonas körde motorsåg och motorcykel (jag var mer pepp på den leken än Jonas) ^^

Vi hann även fundera på en massa grejer, som hur vet man om det ska vara en eller ett framför ett ord?, man bara vet det som ju. Kan som inte komma på 'regeln' som gör att det ska va antingen det ena eller det andra. Djupa funderingar serrni (: Men man måste ju komma på saker att underhålla sig med, jag menar man har ju 9 timmar på sig att göra.. ingenting lixx ^^

Vi kom fram vid åtta tiden, då for vi hem till min mor och far och hälsade lite på dom, syrran och dom två bäbisarna (hunden och hamstern). Efter lite snicksnack, sockerkaka och mys med båda odjuren for vi till Jonas föräldrar (där vi för det mesta sover), och käkade lite middag (?) tio på kvällen. Har inte ätit något ordentligt efter vägen, endast godis och kakor typ ^^ Så det var jäkligt gott med nogot salt i magen.

Efter mat och en liten dusch sitter jag nu här och plippar. Ska strax gå och sova för jag är TIRED! Man måste ju vara pigg imorgon när man ska dra på stan med syster. (:

Här kommer lite bilder från the one and only.. roadtripen!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0