Vintage.

Har kommit tillbaka till skomakrevägen efter att ha ätit hos mor och far. Där bjöds det på korv och potatis (; Och sen såklart fika, det går inte att undgå fika hos familjen Larsson inte (: Har även kollat igenom lite gamla kläder ute i förådet hos dom, alltid lika spännande ^^ Hittade en leopardfuskpäls, efter lite provande insåg jag att den faktist såg rätt tantig ut. Så det blev ett no go! Men jag provade också en annan fuskpäls, som vi kallade 'björnpälsen' när vi var små (den har alltså hängt där ett tag), den är stor och brun ^^ Me kanske att den funkar, jag har ju som växt i den nu. Men den är fortfarande lite "björnig" men jag tror jag gillar den, jag ska sova på saken. Hittade också ett par tok blommiga jeans som jag haft nångång i tiden, som faktist passar, dom är hög i midjan och skulle kanske bli fina som shorts, det är också en såndär 'sova-på' sak. Men tokklippet var ju en söt liten.. kofta kanske man kan kalla den som min mamma haft när hon var typ 15 år ^^ Den är klarblå och i sammet typ. (Ska lägga in bild senare) Det har varit en dragkedja i mitten men den är borttagen, gör mig inget för den är fin ändå. Och sen det finaste av allt är att det är som lite ihopdraget bak, så att det blir en liten vipp på den, hur söt som helst. Looove att mamma sparat grejer så länge <3

Gick igenom några av mammas gamla pärmar också, hittade nån liten ABC-bok som hon gjort själv ^^ Där det stod små rim, typ; 'Ekorren äter nötter, som han håller med sina fötter' och 'Fisken är rätt kul, bara inte fisken är ful'. Så söta grejer (: Ibland kan man som inte tänka att ens föräldrar varit så små. Sen hittade jag också en liten text som jag bara måste skriva ner här, tyckte den var rätt underhållande.

Den officiella temperaturlistan i Sverige

+10C
Stockhoms hyresgäster sätter på värmen. Lappen planterar blommor. I Småland sitter man med barända på planteringarna i förhoppning att växtsäsongen förlängs.

+5C Lappen solar sig. Smålänningarna unnar sig inte.

+2C Italienska bilar startar inte. I Småland provstartar det inte.

+-0C Blondinernas tankeförmåga stelnar. Destillerat vatten fryser. Saken intresserar inte Lappen.

-1C Utandningsluften blir synlig. Dags att planera medelhavssemester. Politikerna bekymmarar sig över uteliggarna. Lappen äter glass.

-4C Katten vill ligga i samma säng. Lappen inleder turistsäsongen.  

-10C Dags att planera Afrikasemester. Lappen tar sig ett utebad. Smålänningen funderar allvarligt över ett besök till Vasas tropicland.

-12C Så kallt att det inte snöar.

-18C Stockholms husägare sätter på värmen. I Småland mår man dåligt.

-20C Andningen förändras till hörbart. En asmatisk Lappmommo används som solist till jojken.

-23C Amerikanska bilar startar inte.

-26C Amerikanerna startar inte. Smålänningarna leker eskimåer i kalla hus.

-29C Katten vill in i din pyjamas.

-31C För kallt för att kyssas. Japanska bilr startar inte. Lapparnas fotbollslag inleder träningen för vårsäsongen.

-35C Dags att planera för heta bad i två veckor. Lappen skottar snö från taket. Smålänningen lever i synd för att bli insläppt i helvetets gratisvärme.

-39C Kvivksilvret fryser. För kallt för att tänka. Lappen stänger den översta knappen i skjortan. I Småland skjutsas febersjuka patienter från ena rummet till det andra.

-40C Bilen vill i samma säng. Lappen tar på sig en ylletröja.

-45C Lappen stänger badrumsfönstret.

-50C Sjölejonen lämnar Grönland. Lappen byter från fingervantar till handskar.

-70C Isbjörnarna lämnar nordpolen.

-75C Jultomten lämnar nordpolen. Lappen fäller ner mössans öronlappar.

-250C Alkoholen fryser. Lappen är bekymrad. Smålänningen gläds över långtidsförvaringen.

-268C Helium blir flytande, Lappen dricker det och pratar som Kalle Anka.

-273,15C Absoluta nollpunkten. All molekylrörelse avstannar. Smålänningen upplever euforiskt tillstånd, höjden av sparande! Lappen erkänner också att nu börjar det bli lite svalt.


Lite smått norrländsk humor :D

Nu blir det filmtajm med min käraste, men what movie to see?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0