Tjugotredje juni.

Hej och hå!

Nu är våran bil fin igen, tvättade den igår. Dammsög, dammtorkade, avfettade och sköljde av (: Och det var ju skönt att få lite friskluft ^^^Har ju inte blivit av så mycket sånt eftersom det inte har varit det bästa vädret direkt.
Sen drog vi iväg med småttingarna Krigsman och fikade på vetehatten, mumma! Jag tog dock en alldelens för stor bakelse och tröck alldelens förmycket, varför lär man sig aldrig :D Efter fikat så lekte vi lite i lekparken, när man inte är van vid vilda småttingar som härjar omkring har man ju hjärtat i halsgropen hela tiden. Så efter att Linus ramlade och slog benet tyckte vi att det vare klarlekt men det tyckte inte ungarna (: Men efter att Jonas sa till ordentligt kom dom iaf (lite småsura) efter oss. Och Linus vela absolut inte hålla Jonas hand, eftersom han var lite grinig på sin farbror, så han tog min istället (; Inte mig emot (: Men grinigheten gick över snabbt och vi åkte hem alla glada (:

Och lillsnuttan Ollie mår inge vidare. Märkte här om dagen att hon betedde sig konstigt när jag tog upp henne och sen efter lite inspektion så insåg vi att det är nått som inte rikgit är bra med henne. Kommer massa klegg ur hennes öra, hon är svag på ena sidan av kroppen och hon vurpar ibland /: Inge bra! Just det där med att hamstar vurpar och är rangliga brukar vara ett tecken på att dom håller på att dö (efter att ha haft x antal hamstrar lär man sig känna igen tecken på sånt). Hoppas bara inte det är så, eftersom hon är ju bara 1½ år, så hon är ju inte i rätt ålder. Så imorgon ska vi till veterinären med henne, hoppas dom kan ge några svar åt oss! Lilla Ollie bollen!


Well well, igår kikade jag och Jonas på 'The Countess', den var helt okej, jag var lite trött och den var inte tokhändelserik så jag skulle inte rekomendera att se den om man är trött ^^ Men den var iaf värd att se, rätt obehaglig kvinna det där! 


Jepp, idag ska vi dra till Nilivaara och kika på lite grejer, usch känner på mig att det kommer bli lite jobbigt /: Senast jag var där var ju till begravningen så.. vi får väl se. Nilivaara <3 Och efter det ska jag umgås lite med my long lost friend Anne (: Det ska bli najs. Och imorgon då? Skulle vara trevligt med en hundpromme med fröken Hedlund? eeeh? (: 


Btw, JAG SKA FÅ MINA PENGAR SNART! YAY. Jäkla försäkringskassan som tjorvar till det, men nu äntligen, imorgon ska jag få för förra månaden och den 30de ska jag få för denna månaden. YAY! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0