R.I.P. Ollie. <3

Jaha vad ska man säga, dagen började inte så roligt. For iväg med mami med Ollie till veterinären, där dom sa att det antagligen inte var så mycket man kunde göra för henne, hon hade haft nån 'böld' i örat som spruckigt och brosket i örat hade tillochmed börjat kika ut från huden /: Så läkaren hon sa att man kan sätta in antibiotika men att hon inte trodde det skulle hjälpa, jag menar det var nog inte bara örat det var fel på. Hon gick ju väldigt knagligt och hon välte över ibland så nåå i huvudet var det nog ): Så vi ringde till Erika som var på jobbet och rådfrågade henne, eftersom det var ju faktist hennes hamster, men hon tyckte väl som oss och bad oss sorgset att låta henne somna in. Jag myste, gosade och pussade på henne innan det var dags. Jag gick ut i bilen och väntade medan mamma var med henne när läkaren gjorde så att hon somnade in. Älskade lilla Ollie.
Hon blev 1½ år, man hinner fästa sig fort i dom små krabaterna.


Efter att vi varit hon veterinären for vi snabbt och hämtade upp Mallis. När det finns avsaknaden av den ena får man krama mycket på den andra. Så det blev lite mys med henne när vi kom hem, sen har jag varit och lunchat med Anne på thai, och efter det varit och prommat med Mallis, Thompe och Ulli. Mallis pallade att vara i Thompes sällskap rätt bra, hon var inte så brydd helt enkelt (: Thompe var mer sugen på att lukta i Mallis rumpa ^^
Efter en härlig promm i det härliga vädret (FÖRSTA SOMMARDAGEN här i gve typ) så åkte jag hem till mor och far igen och har nu käkat och sitter och unmgås med Mallis. Hon är inte så glad eftersom hon måste ha en lite trosa på sig för att hon löper.

Jag har även skrivit ut och laminerat små 'gravstenar'. Före vi målade om huset så tog vi ner dom gamla gravstenarna, och det blev aldrig att stoppa upp dom igen, så nu passade jag på att göra nya. Fem små 'gravstenar' blev det. Har ju en rätt lång history med hamstrar vet ni. Tror fakttiskt att våra hamstrar har levt det goda livet. Specialgjord stor bur med egen jorddel där man kan springa omkring och gräva. Inredningen såg ut som berg med tunnlar och stuff. Dom har fått vara ute och prommat med i det gröna när det varit väder för det, eller så har dom fått ett kvällsspring i hela huset, som dock inte alltid var så bra eftersom dom är smarta dom små rackarna så snabbt kom dom på att man kunde klättra upp för elementen sen upp efter kläderna som hängde i hallen och till sist upp på hatt hyllan. Måste säga att man blev rätt snopen första gången man hittade en hamster på hatthyllan (: Hittade även en gång ena krabaten uppe på en väggljusstake, eftersom vi hade 'trådiga' tapeter kunde hon med sina små tassar ta sig upp efter väggen upp till ljusstaken´^^ Ja, jag hoppas då att dom hafr det bra.

Så ikväll ska jag och Erika ha en liten begavning här på bakgården för lilla Ollie. May she rest in peace.
Nu ska jag gå och hålla det andra lillkräket underhållt, hon ligger just nu och surar (;



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0