aggravation is the word.

Hej världen!

Igår var inte min dag vill jag lova. Gick upp åtta, som jag alltid gör, för att fixa mig och invänta det där jäkla sms:et som aldrig kom. Jahapp, sen kom jag på att vi hade tvättstuga, sorterade tvätten och gick och stoppade in den. Sen när vi häng upp den så for vi iväg för att fylla luft i vinterdäcken som vi skulle byta till. Första stället vi var på, statoil, var typ luftgrejn trasig. Så drog vi iväg till OK. Där funkade iaf luftgrejerna men dom är ju så rackarns små så det rymms ju nästan ingen luft i dom så man får fylla på sjuttiofjorton gången innan man är klar.

Ja, sen skulle vi ju iväg och byta däcken, det gjorde vi på en stor parkering inte långt från oss. Då var klockan kanske.. halv två, och två skulle tvätten vara klar. Och tidsopptimist som man är trodde jag vi skulle kunna snabba oss och fixa det på en halvtimma ^^ Men.. fick ju inte loss dom där sattygen till skruvar. (Här har ju humöret tappats lite pga allt tjorv innan) Innan vi fick in knixet med skruvarna så hade ju klockan redan blivit förmycket. Och ingen av oss kännde ju sig sugen på att gå och hämta tvätten så det blev den klassiska 'sten-sax-påse' - där jag självklart förlorade med min ruttna påse mot Jonas sax. 

Så iväg sprang jag och hämta tvätten, och när jag kom tillbaka och skulle hjälpa Jonas med däcken så klämde jag ju såklart fingret mellan däcken och bilen, för att mina spagettiarmar knappt årkar hålla uppe däcket. Så efter det blev det ju bara svart, jag sparkade lite på ett däck som låg ner, svor lite lätt, snäste åt Jonas när han frågade hur det gick osv. Härligt med denna trevliga oskarsson-mäki genen. Sedan fick Jonas fixa nästan allt det sista själv eftersom jag stod med händerna i korsoch surade.

När vi var klara och kommit in gick jag och la mig och sov en timma. Men efter det var jag tillbaka till mitt vanliga jag. Men.. vilken jäkla dag alltså. :D Får se om den blir bättre idag då? (;
   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0