ASBULLE!!

Nu undrar jag, finns det NÅGON, någon som ser positivt på arbetsförmedlingen eller försäkringskassan? Förutom dom som jobbar där. Det undrar jag. För jag tycker att dom är helt åt helvete dumma i huvet, eller rättare sagt deras beslut. Jag blir så less.

Här har man kämpat hela året för att jobba så mycket som möjligt, januari - mars förra året var väl inte en höjdar period men så är det ju. Sen har man slitit som ett djur nu ända till december typ. Och sen kommer dessa tröga månader igen. Och då tänkte ju jag att 'ne nu kanske man borde se om man kan få a-kassa'. Och visst kan jag få det eftersom jag jobbat nog mycket. Så jag ska börja få a-kassa från och med februari säger dom.

Jag skickar in alla mina papper korrekt, fyller i kassakort korrekt. Och eftersom jag ENDAST jobbat 4 dagar i februari tänker jag (dum som man är) att jag ska kunna klara mig eftersom jag får a-kassa. MEN NEJ DÅ!

DÅ har dom ju kikat på mitt arbetsgivar intyg, och sen räknar dom ihop arbetade timmar under ett halvår och slår ut det på 12 månader och SÅ många timmar är 'min normalarbetstid' Och i mitt fall blev det 12 timmar i veckan TOLV! Då har dom räknat från januari till juli förra året, då jag jobbade som minst, inte från juli till december då jag jobbat arslet av mig, nej då!

Så nu när nästa månad kommer, ska jag alltså klara mig på den lön jag får från dom FYRA dagar jag jobbat i februari plus dom HELA 924:- jag fick från a-kassan. Livet leker! Och när jag frågar hur jag ska kunna klara mig på dessa futtiga ören får jag till svar, 'ja vi beklager men sådana är reglerna'

Tur att man kan behärska sig lite, annars hade den stackars handläggaren som antagligen inte har något med beslut och regler att göra, fått höra många långa fula ord som jag har lagrat i mitt huvud.

FAN VAD LESS MAN BLIR!!


Så slutklämmen av det hela är att jag måste egentligen jobba mindre än 12 timmar i veckan för att klara mig, HUR GÅR DET IHOP!?!

Kommentarer
Postat av: ulli

Mmm, underbart är det! Helt sjukt dåligt.

2012-03-11 @ 18:36:19
URL: http://pilliplankan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0